اخبار انجمن اتیسم همدان, اخبار سال 1402, اخبار نیمه ی اول سال 1402

دریافت سانس اختصاصی استخر آبیاران برای مددجویان پسر انجمن اتیسم همدان

انجمن اتیسم همدان با همکاری مدیریت محترم شرکت آب و فاضلاب استان همدان ، اقدام به دریافت سانس اختصاصی استخر آبیاران برای مددجویان پسر تحت حمایت خود کرده است.

به همین منظور پدرهای گرامی به همراه فرزند پسر خود میتوانند هر هفته، شنبه ها، از ساعت 30 :15 الی 30 : 16 از امکانات استخر آبیاران به صورت نیم بها استفاده نمایند.

هیدروتراپی، یکی از مهمترین درمان هایی است که برای کودکان اتیسم عنوان شده است.این روش درمانی برای کودکان به عنوان نوعی فیزیوتراپی به کار می رود. در یک استخر آب درمانی، دمای آب بالاتر از حد عادی بوده و نسبتا گرم است. کودک به صورت طبیعی در این آب گرم شناور شده و درمان را انجام می دهد. وقتی کودک در آب راه می رود، مقاومت آب در هنگام حرکت، به تقویت عضلات مختلف بدن او کمک می کند. از آن جا که اکثر کودکان به شناور بودن در آب و بازی در استخر علاقه دارند، آب درمانی برای کودکان نوعی درمان همراه با سرگرمی محسوب می شود. در نتیجه، پیگیری درمان و انجام حرکات درمانی، ساده تر و نتیجه بخش تر خواهد بود.علاوه بر موارد گفته شده، آب درمانی در کودکان اتیسم به افزایش سطح هوشیاری و بهبود توجه و تمرکز و برقراری ارتباط چشمی کمک خواهد کرد.تحقیقات اخیر نشان می دهد استفاده از آب درمانی به عنوان یک مدالیته میتواند تاثیر بسزایی در کاهش پرخاشگری و کنترل رفتارهای تکانشگری و کاهش بی قراری در کودکان داشته باشد و موجب آرامش ،تعدیل حواس و بهبود سلامت جسمانی و روانی کودکان اتیسم گردد.

انجمن اتیسم همدان در تلاش است با هماهنگی با سایر سازمان ها و در راستای کاهش فشارهای وارده بر خانواده های اتیسم و بهره مندی تمام تر این عزیزان از خدمات عمومی و امکانات اجتماعی ،گام های بیشتری را بردارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *